وبلاگ سرگرمي،آموزش،طنز


با توجه به توسعه آپارتمان‌نشيني گازهاي فردار به دليل اشغال فضاي كمتر نسبت به گازهاي مبله از محبوبيت بيشتري برخوردارند. امروزه به دليلحفظ سلامت اعضاي خانواده ، افزايش سرعت و تسهيل در امور آشپزي، استفاده از فر در منازل بسيار رواج يافته و بخاطر داشتن عمر طولاني و هزينه هاي بالا ، داشتن اطلاعات كافي پيش از خريد ، تسهيل كننده انتخاب درست خواهد بود.

 

انواع فر :

فر گازي + فر برقي + فر گاز برق

فرهاي عرضه شده در بازار از نظر نوع و محل نصب به دسته هاي مختلفي تقسيم مي گردند. فرهاي موجود در بازار به 2 شيوه توكار و مبله نصب ميشوند كه در نوع نصب توكار ، فر از داخل كابينت نصب مي گردد و در روش مبله بصورت پرتابل يا قابل جابجايي ميباشد. فرهاي توكارامروزه در بازارها به دليل هماهنگي با كابينت ، طرفداران بسياري را به خود اختصاص داده و از نظر نحوه پخت و پز غذا در چهار دسته گازي ، برقي و برقي – گازي و فر كانوكشن قرار مي گيرند كه به ترتيب از گاز شهري ، المنت هاي برقي ، تركيبي از گاز و برق و امواج مايكروويو استفاده ميكنند.


انواع سيستم حرارت دهي و مزاياي آن :
معمولا در فرها براي پختن كيك ، پيتزا و ساير مواد غذايي ، اگر فر المنت بالا – پايين و هواي سه بعدي” داشته باشد ، كفايت مي كند. بنابراين كمترين حالت حرارت دهي، احتياجات خريداران عزيز را برآورده خواهد كرد و ميتوان گفت ساير سيستم ها تنها باعث تسريع كار ما در امر پخت و پز ميشوند.

فر تمام برقي:
فرهاي برقي ، فرهاي حرفه اي هستند كه عمل گرم كردن و يا يخ زدايي را هم انجام مي دهند و معمولا براي مكانهايي كه لوله كشي گاز ندارند ، مناسب خواهد بود . در كنار مزاياي نامبرده شده، در اين فرها معايبي نيز وجود دارد و آن هم خشك كردن غذا و يا هزينه هاي سرسام آور برق مي باشد. اما برخي معتقدند به دليل داشتن ليبل سطح مصرف انرژي هزينه هاي برق چندان بالا نخواهد شد .


فر گازي برقي:
اين سري از فرها ، با تركيبي از گاز و برق طراحي گرديده اند كه براي گرم كردن فضا از شعله گازي و براي جوجه گردان ، تايمر ، جرقه زن و … از برق استفاده ميكند . اين سري از فرها در رده فرهاي خيلي حرفه اي قرار نمي گيرند اما به دليل استفاده از گاز شهري ، كم هزينه بودن و طول عمر بالا ميتواند يك انتخاب خوب تلقي گردد . لازم به توضيح است در اين سري از فرها امكان استفاده همزمان از برق و گاز وجود ندارد و در هنگام پخت يا بايد از برق استفاده نمود و يا گاز و در صورت قطع گاز يا برق خانه ، ميتوان يك گزينه را به راحتي براي پخت استفاده نمود كه از ويژگيهاي بارز فرهاي برقي گازي محسوب مي گردد.

فر گازي:
در كشور ما هزينه هاي مصرف گاز نسبت به برق بسيار ارازنتر مي باشد بنابراين استفاده از فر گازي براي پخت و پز به مراتب مقرون به صرفه تر خواهد بود .

انواع فر از نظر تكنولوژي كاربري :
فرهاي مكانيكي
فرهاي الكترونيكي
فرهاي هوشمند
در مدل الكترونيكي ميتوان برنامه هاي غذايي را از پيش تعيين نمود اما از طرفي ممكن است در برنامه پخت يك مرغ كامل ، آنرا كمتر يا بيشتر از مقداري كه ما انتظار داريم طبخ كند و منطبق با روشهاي پخت ما نباشد و براي هميشه اين برنامه هاي از پيش تعريف شده بلااستفاده باقي بمانند. اما فرهاي ساده به دليل داشتن عملكرد آسان ، براي هرگونه پخت و پز مناسب مي باشند.

بخشهاي طراحي شده فر :


موتور جوجه گردان فر : موتور در داخل محفظه اي جاي گرفته كه براي طبخ و بريان كردن مرغ بسيار پركاربرد مي باشد .

سيستم خود تميز كننده حرارتي فر : با استفاده از اين تكنولوژي كه با نامهاي خود تميز كن پيروليتيك يا كاتاليزوري در بازار موجود هستند ، با بالا بردن دماي داخلي فر، چربي ها و آلودگي هاي داخل فر به لايه نازكي تبديل كه به راحتي با يك دستمال مرطوب زدوده ميشوند .


سبدهاي قابل جا به جايي : در داخل برخي از فرها اين سبدها تعبيه شده اند و براي خانه ها با متراژ پايين مناسب خواهد بود و ميتوان براي استفاده بهينه از فضا، بسياري از ظروف مانند ، ادويه، روغن ها و … را داخل فر قرار داده و نگهداري كرد . همچنين لازم به ذكر است فرها در ظرفيت ها و سايزهاي مختلف و متنوعي به بازار عرضه گرديده اند.

سنسور پخت غذا : اين سنسور درون گوشت يا مرغ قرار مي گيرد و در صورت مغز پخت شدن ، دستگاه بطور اتوماتيك قطع شده و عمليات پخت خاتمه مي يابد. از مزاياي سنسور پخت ميتوان به صرفه جويي در مصرف برق ( قطع خودكار ) و عدم خشك شدن و يا نپختن غذا اشاره نمود.

جريان يكنواخت هواي داخل محفظه ( فن كانوكشن): فن كانوكشن از عوامل مهم در انتخاب فر محسوب مي گردد . فن كانوكشن باعث پخت يكنواخت غذا ميشود و به دليل چرخش ۳۶۰ درجه ي هواي داخل فر، ميتوان از چند سيني به طور همزمان استفاده نمود و عمليات پخت با قابليت فن كانوكشن به صورت يكنواخت براي همه ي طبقات انجام مي گردد.

شروع خودكار : مناسب براي كساني است كه خارج از منزل مشغول به كار هستند و امكان تنطيم عملكرد طبخ در زمان معين را فراهم مي آورد تا به محض رسيدن، غذا حاضر و گرم خواهد بود.

يخ زدايي : در حالت يخ زدايي با استفاده از گردش هواي داخل محفظه بوسيله فن همرفتي، يخ زدايي مواد غذايي تسريع مي يابد.

المنت بالا و پايين : پخت تركيبي از طريق المنت بالا و پايين امكانپذير مي باشد و معمولا براي غذاهايي همچون نان و كيك ها كه ماهيت خميري دارند، مورد استفاده قرار مي گيرد .همچنين اين عملكرد براي پخت گوشت كبابي و لايه هاي نازك گوشت گوساله نيز مناسب خواهد بود .

گريل : اين قابليت با استفاده از المنت حرارتي، براي سرخ و برشته كردن غذا به كار ميرود.

بنابراين از مهمترين نكاتي كه بايد هنگام خريد به آنها توجه نمود شامل : مصرف انرژي فر ، سايز و اندازه فر ، سيستم فر ، جنس بدنه داخلي، كيفييت درب فر ، عايق بندي بدنه براي حفظ دماي داخلي و تحمل دماي شيشه داخلي اشاره نمود.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۲۷:۰۴ ] [ arsavin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.