وبلاگ سرگرمي،آموزش،طنز

سينك آشپزخانه

 

سينك ظرفشويي يكي از پركاربردترين و مهمترين ملزومات هر آشپزخانه محسوب مي شود و بيش از هر وسيله ديگري مورد استفاده قرار مي گيرد و يكي از مهم ترين وسايل در دكوراسيون آشپزخانه به شمار مي رود . بنابراين بهتر است در هنگام خريد به جنس سينك، نماي ظاهري آن و ويژگي هاي مربوط به نصب و راه اندازي سينك توجه بيشتري نمود.

 

 

انواع سينك :

 

سينك هاي ظرفشويي از لحاظ طرح در سه دسته سينك ظرفشويي معمولي ، سينك ظرفشويي باكس و سينك ظرفشويي گرد قرار مي گيرند و از لحاظ عملكرد و نصب ، به سه نوع سينك روكار ، سينك توكار و سينك زير صفحه اي تقسيم مي گردند. سينك هاي روكار بر روي كابينت نصب و به ديوار پيچ مي شوند و تمامي آ ب ها در هنگام شستشو درون سينك قرار مي گيرند و به اطراف پخش نمي شوند. اگرچه سينك هاي توكار از لحاظ ظاهري زيباتر هستند اما به ليل نصب در داخل كابينت ، ممكن است آب كمي پخش شده و روي كابينت بريزد و احتمال خراب شدن كابينت را افزايش دهد.

 

سينك ها در طرحها و كاربردهاي مختلفي به بازار عرضه گرديده اند و از لحاظ جنسي به دسته هاي آلومينيومي ساده، استيل ، سنگي، مسي و فلزات ديگر و در ابعاد مختلف مانند سينك هاي تك لگنه، دولگنه و حتي سه لگنه تقسيم مي شوند.

1- سينك ظرفشويي استيل


بسياري از شركت ها در سينك ها از استيل ناب و بدون آلياژ با ضخامت 16-18 و يا بالاتر استفاده مي كنند تا در معرض زنگ زدگي و تغيير رنگ قرار نگيرند. سينك هاي آشپزخانه استيل خود به دو دسته ساده و ضد خش يا آج دار يا ميكرو تقسيم مي گردند كه بصورت مات و براق عرضه شده اند . از مزيت سينك هاي براق اين است كه تميز كردن آنها آسانتر بوده و لكه هاي آب را كمتر نشان مي دهد. لازم به توضيح است ، سينك هاي استيل ضدخش ، به دليل دانه هاي ريزي كه بر روي سينك ها قرار دارند ، خط و خش را كمتر نشان مي دهند و يا به عبارتي مانع از خراش برداشتن سطح سينك مي شوند، اما در مقابل املاح و رسوبات در بين آج ها نفوذ كرده و ته نشين مي شوند.

2- سينك ظرفشويي شيشه اي


در سيني اين مدل ، شيشه سكوريت بكار رفته و لگن ها از جنس استيل مي باشند اما اين سري از سينك ها بيشتر جنبه فانتزي دارند و از لحاظ كاربردي در سطح پاييني قرار مي گيرند.


3- سينك ظرفشويي گرانيتي


اخيرا سينك هايي با عنوان سينك هاي گرانيتي در رنگ هاي مشكي ، دودي ،قهوه اي ،سفيد ،كرم و بژ به بازار عرضه شده اند . سينك هاي گرانيتي خود به دوسته تقسيم مي شود. سينك گرانيتي ساخته شده از مواد پليمري (اكروليك) و سينك گرانيتي ساخته شده از سنگ و مواد پليمري (اكروليك) كه تنها تفاوت اين دو مدل سينك ، استقامتشان در برابر ضربه مي باشد بطوريكه سينك ساخته شده از مواد اكروليك دربرابر ضربه ضعيف تر مي باشد. در اين سري از سينك ها مشكلات سينك هاي استيل وجود ندارد و علاوه بر اينكه خط و خش را نشان نمي دهد مشكل ته نشين شدن رسوبات ،در سينك هاي استيل ضد خش را نيز نخواهند داشت.

 

4- كامپوزيت آكروليك و فايبر گلاس


اين مدل از سينك ها در رنگ و طرحهاي مختلفي در بازار وجود دارد و اگرچه نسبت به مدلهاي پيشين طراحي جديدتري دارند ، اما داراي معايبي نيز مي باشند. براي مثال ، اين سري از سينك ها برق و جلاي اوليه خود را بعد از مدتي كار كردن از دست مي دهند و به دليل خش پذير بودن ، كيفيت و زيبايي خود را نيز از دست خواهند داد و جريان آب در داخل سينك صداهاي بلند و نابهنجاري را ايجاد مي كند. بايد توجه داشت كه روي اين نوع سينك ها از پاك كننده هايي كه داراي مواد ساينده هستند به هيچ عنوان نبايد استفاده كرد.

5- ويتريوس چيني


اين سري از سينك ها كه داراي ظاهري نو ، شكل و طرحهاي غيرمعمول بازار هستند ، از جنس سفال مي باشند و در حرارت بالا قالب گيري و ساخته شده اند . به دليل روكشي كه در ساخت اين سري از سينك ها بكار رفته ، ايجاد خراش و لكه روي آنها غير ممكن است، اما از طرفي امكان سرريز شدن و شكستگي لبه ها در آنها زياد است.

6- آلياز برنج و مس


معمولا سينك هايي كه از جنس آلياژ برنج و مس هستند ، در سرويس هاي بهداشتي مناسب تر خواهند بود ، اما برخي از افراد، از اين سينك ها بعنوان سينك دوم در آشپزخانه هاي بزرگ نيز استفاده مي كنند. مهمترين نكته اي كه لازم است درباره اين مدل سينك ها در نظر گرفت ، اين است كه پس از هر بار استفاده بهتر است آنها را خشك كرد تا رنگ تيرگي به خود نگيرند و ظاهر زيباي آنها در مدت زمان اندكي از بين نرود.

در پايان ميتوان گفت ، برخي از كمپاني ها در بعضي از سينك ها دكمه هايي به نام اتومات تعبيه كرده اند كه براي باز و بسته كردن خروجي آب سينك بكار ميرود و با بالا و پايين كردن اتومات ، خروجي آب باز و بسته مي شود . همچنين برخي از سينك ها به پدهاي ويژه اي براي كاهش صدا تجهيز شده اند و قسمت زيرين كاسه سينك ها بوسيله اسپري مخصوص مقاوم گرديده و مانع از انعكاس صداي برخورد ظروف مي‌شود و همچنين در اين نوع سينك‌ها، دماي آب داغ داخل سينك در مدت زمان طولاني تري به حالت معمولي مي‌رسد.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۲۹:۰۷ ] [ arsavin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.