وبلاگ سرگرمي،آموزش،طنز

گاز صفحه اي

 

اجاق گاز از ديربازجز لاينفك آشپزخانه ها و يكي از مهمترين و پرمصرف ترين اجزاي آشپزخانه هر خانه اي محسوب مي شود. اجاق گازهاي نفتي ، چوبي يا ذغالي ،اولين اجاقهايي بودند كه وارد آشپزخانه منازل شدند و با گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي، اجاق گازها تكامل يافتند و جاي خود را به اجاق هاي صفحه اي، مبله ، توكار و روكار دادند. اگرچه امروزه وسايل پخت و پز متنوعي از جمله مايكروويو، كباب پز، بخارپز، آرام پز، پلوپز و ... به بازار عرضه شده اند، اما باز هم اجاق هاي برقي و به ويژه گازي، از محبوبيت ديگري در ميان خريداران برخوردارند، به طوري كه تقريباٌ هيچ آشپزخانه اي را بدون وجود آن ها نميتوان تصوركرد . اخيرا اجاق گازهاي صفحه اي به دليل كيفيت ، زيبايي و عملكرد بالا ،از شهره خاصي برخوردار شده اند كه در اكثر آشپزخانه هاي مدرن به چشم ميخورند.

گاز

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۲۷:۵۳ ] [ arsavin ]

فر آشپزخانه


با توجه به توسعه آپارتمان‌نشيني گازهاي فردار به دليل اشغال فضاي كمتر نسبت به گازهاي مبله از محبوبيت بيشتري برخوردارند. امروزه به دليلحفظ سلامت اعضاي خانواده ، افزايش سرعت و تسهيل در امور آشپزي، استفاده از فر در منازل بسيار رواج يافته و بخاطر داشتن عمر طولاني و هزينه هاي بالا ، داشتن اطلاعات كافي پيش از خريد ، تسهيل كننده انتخاب درست خواهد بود.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۲۷:۰۴ ] [ arsavin ]

هود آشپزخانه



از گذشته تا به امروز معماري منازل دستخوش تغييرات بسياري قرار گرفته است . در گذشته آشپزخانه ها در مكاني خارج از بافت اصلي منازل ساخته مي شد و در نتيجه بوي غذا و رسوبات چربي در اتاقها پخش نمي شد . اما امروزه با تغيير دكوراسيون منازل ، آشپزخانه ها در مركز خانه ها بنا شده اند و همين سبك و معماري علاوه بر اينكه باعث زيبايي منازل شده و بسيار هم مورد استقبال قرار گرفته ، اما انتشار رسوبات و چربي در فضاي خانه را ميتوان ناديده گرفت. بنابراين براي جلوگيري از بسياري امراض، نصب هود يكي از اصلي ترين ملزومات آشپزخانه ها به شمار مي آيد. در واقع هود وسيله اي براي مكش بو ،دود و چربي معلق در هوا است كه ناشي از پخت پز در منازل مي باشد و هواي خانه را پاك نگه مي دارد و ميزان رطوبت را در حد مناسبي ثابت نگاه مي‌دارد. برخي از افراد گمان مي كنند كار هود تنها به كشيدن بوي غذا و بوهاي نامطبوع از فضاي آشپزخانه است و يا گاها جنبه تزئيني دارند، اما بر اين مسئله آگاهي ندارند كه عدم استفاده از هود هنگام پخت و پز چه اثرات سويي ميتواند بر سلامتيشان بگذارد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۲۶:۰۹ ] [ arsavin ]

شيرآلات بهداشتي و ساختماني

 

بسياري از برندهاي معروف جهان با استفاده از سايرشركت‌هاي توليدي تحت ليسانس، محصولاتشان را روانه بازار مي كنند. شيرآلات به گروه شيرهايي گفته مي‌شود كه بسته به كاركرد و يا شكل آنها به زيرگروه‌هاي مختلف دسته‌بندي مي‌شوند و يا به عبارت ديگر، شيرآلات عبارتند از مجموعه‌اي از قطع كننده‌ها كه در انتهاي خطوط لوله‌هاي آب نصب ميشوند و عمل قطع و وصل كردن جريان آب و تنظيم شدت جريان و تركيب آب سرد و گرم با هم را بر عهده دارند و امروزه علاوه بر اين عملكرد، شيرآلات بهداشتي،ساختماني يكي از فاكتورهاي زيبايي در ساختمان‌ها نيز محسوب مي‌شوند كه همين امر باعث توليد شيرآلات متنوع در طرح ، جنس و رنگهاي مختلف بنا به كاربرد در دو بخش صنعت و خانه گرديد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۲۴:۵۹ ] [ arsavin ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.